Thailand - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Spitters - WaarBenJij.nu Thailand - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angelique Spitters - WaarBenJij.nu

Thailand - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Angelique

10 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Thailand – Bangkok

We waren ontzettend blij dat we Jakarta konden verlaten. Kijkend naar een goed vooruitzicht in Thailand. Hier spenderen wij onze 2,5 week durende vakantie waarin we zo veel mogelijk van Thailand proberen te zien. Ons vliegtuig landt in Bangkok waar we met een taxi naar ons hostel gaan. In een smal straatje staat hij dan: Nappark. Een buitenhoekje voor de ingang geeft me al een relaxte sfeer. Planten, groen, relaxstoeltjes, muziekje en barretje. Hier zitten we goed! En er waren ook nog eens enorm veel typische backpackers, a.k.a wijde harembroeken, sandalen, dreadlocks en neuspiercings. Er was alleen nog een gedeelde kamer beschikbaar met 8 personen. Alleen meiden. Prima dachten we. Ik ben al blij met een schoon bed en warme douche. Het is een ander soort hostel dan ik gewend ben. Het is licht, wit en modern. Ook konden we meer privacy creëren door schermen naar beneden te doen. De meiden waren rustig en iedereen was om 12 uur wel stil. heeeerlijk. Dat is heel wat anders dan in een zaal slapen met kakelende vrouwen.

We zaten vlakbij de bekende straat Kao san road. Oftewel DE straat van film The Hangover. Hoewel velen klaagden over de stank en vuiligheid, was het voor ons een verademing vergeleken met Jakarta. We zagen veel meer toeristen en we werden niet aangestaard alsof we van mars komen. Nog nooit een blanke gezien waarschijnlijk. De restaurantjes waren sfeervol ingericht en vanuit verschillende hoeken kwam live muziek. Souvenir winkeltjes op straat en typische Thaise eettentjes op elke hoek van de straat. Tijd om te eten. Nu we in Thailand zijn moeten we wel typisch Thais gaan eten!. 1 tent zag er goed uit met een flinke bbq op straat en het zat er bomvol. Gezellig loungesfeertje. Onze eerste echte kennismaking met de Thaise keuken was met een groene en rode curry. Oh wat een feest dat ik de groene had. Deze is namelijk de heetste van allemaal. Het fikte goed! maar was wel erg lekker. Het wilde nachtleven dat ik de film The Hangover zag, kon ik nou niet echt terug zien. In andere plaatsen binnen Thailand kon ik dit dan weer wel plaatsen, maar daarover later meer....


  • 21 Februari 2014 - 21:28

    Will:

    Mooi verhaal, dat was een hele verademing voor je ten op zichte van Jakarta. Ik wacht met spanning het vervolg van je verhaal. Volgens mij kun je er wel een boek over schrijven. Geweldig om dit te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 3798

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 07 Juni 2014

Internship Indonesie

Landen bezocht: